artykuł nr 1

Skargi i wnioski

Miejsce załatwienia sprawy/złożenia dokumentów:

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie oraz drogą elektroniczną.
Skargi i wnioski można składać:

1. Osobiście:

Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu
ul. Parkowa 2, Zawiercie, pokój 9,
godziny i dni urzędowania: od poniedziałku do piątku 7:00-15:00


2. Pocztą na adres:
Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu
ul. Parkowa 2,
42- 400 Zawiercie

3. Drogą elektroniczną:
e-mail: sekretariat@cuw-zawiercie.pl


Wymagane dokumenty:

Nie ma prawnie obowiązujących wzorów wniosków i formularzy w zakresie skarg i wniosków.

Skargi lub wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Obowiązek podania ww. danych dotyczy także skarg
i wniosków przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej.

Sposób załatwienia sprawy:

Jeżeli z treści skargi, wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, wniosku bez rozpoznania.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi zawiera: oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Jeżeli zawiadomienie sporządzone zostało w formie dokumentu elektronicznego jest opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi zawiera ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie, że w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.

 

Termin załatwienia sprawy:

Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.  W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.

Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego, albo – w przypadku skargi – wskazać mu właściwy organ.

Tryb odwoławczy:

Postępowanie w sprawach skarg jest jednoinstancyjnym uproszczonym postępowaniem administracyjnym co oznacza, że nie ma toku instancji ani środków zaskarżenia.

Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku przysługuje prawo wniesienia skargi w trybie określonym w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

Wnioskodawcy służy również prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.

Informacje dodatkowe:

Przyjęcia klientów w sprawach skarg i wniosków

  • Dyrektor Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu przyjmuje klientów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek, w godzinach od 8:00 do 9:00  po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. W razie, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie klientów odbywa się w inny dzień roboczy.
  • Dane osobowe osób zgłaszających skargi, wnioski są przetwarzane w Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu na zasadach określonych przepisami prawa (szczegóły
    w zakładce Ochrona Danych Osobowych- Klauzule informacyjne).