INFORMACJE W SPRAWIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej, które powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki - nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym w żądaniu o zapewnienie dostępności cyfrowej, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
- wypełnić i wysłać na adres: Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu, ul. Parkowa 2, 42-400 Zawiercie
- przynieść osobiście: Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu, Parkowa 2,
42-400 Zawiercie, pokój 9, - wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu: sekretariat@cuw-zawiercie.pl
Tryb odwoławczy
Gdy podmiot publiczny nie zapewnił dostępności cyfrowej:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania(podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania (w terminie wydłużonym) albo
- jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
STRONA INTERNETOWA RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH
https://www.rpo.gov.pl/
DANE TELEADRESOWE PODMIOTU PUBLICZNEGO
Centrum Usług Wspólnych
ul. Parkowa 2
42-400 Zawiercie
tel. (0-32) 67-107-65
email: sekretariat@cuw-zawiercie.pl
SKRÓTY KLAWISZOWE
TAB - przejście do kolejnego elementu
SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Centrum Usług Wspólnych, deklaruje, że jest częściowo dostępne pod względem architektonicznym.
Centrum Usług Wspólnych, deklaruje, że jest częściowo dostępne pod
względem architektonicznym.
Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu ul. Parkowa 2, 42-400 Zawiercie
- Dostępne 2 wejścia do budynku: pierwsze główne od ulicy Parkowej, drugie od ulicy
Broniewskiego, - Dla interesantów dostępne jest jedno wejście główne do budynku: od ulicy Parkowej
– wejście po schodach zewnętrznych, dostępny podjazd dla niepełnosprawnych
(pochylnia), drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie. Z poziomu holu na piętro budynku prowadzą schody oraz winda osobowa. - Budynek posiada 2 wyjścia/wejścia ewakuacyjne: 1 główne od ulicy Parkowej/, 2 od parkingu wewnętrznego od ulicy Broniewskiego.
- Brama/ furtka od ulicy Parkowej –jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Punkt informacyjny/ sekretariat znajduje się na piętrze po lewej stronie- pokój numer
9. Dostępność do punktu informacyjnego/sekretariatu bez barier architektonicznych (dostęp do windy). - W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
- W budynku urzędu na piętrze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. Budynek jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze, oraz pomieszczenia biurowe.
- Brak informacji dotykowej/głosowej.
- Udzielanie informacji oraz wezwań pracowników danego wydziału do interesanta dokonuje pracownik sekretariatu.
- W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
- Przed budynkiem na parkingu od strony ul. Parkowej zapewniono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz 1 na terenie wewnętrznego parkingu dla pracowników.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.